Ressam Şahin Demir, “Sorguda” sergisi ile sanatseverlerle buluştu

T24 Kültür Sanat

Ressam Şahin Demir, Küratörlüğünü Zeynep Öztürk‘ün üstlendiği ‘Sorguda’ fotoğraf standı ile 24 Eylül- 12 Ekim tarihlerinde DG Arka Project’te sanatseverleri ağırlıyor. Standa ait konuşan Öztürk “Şahin Demir’in renkli ve canlı portreleriyle dönemi açmak istedik. Baktığınızda sizi memnun eden ve heyecanlandıran Şahin Demir tablolarıyla döneme merhaba diyoruz” dedi. Demir, “İstanbul’a gelişim ve kızımla birlikte fotoğraflarım daha keyifli ve renkli oldu. Hayatınızda neyi görürseniz ve yaşarsanız onu resmedersiniz ve onu renklendirmeye çalışırsınız. Benim de gördüğüm renk neyse aslında onu yaptım” diye konuştu.

Ressam Şahin Demir’in renkli ve canlı portrelerinden oluşan ‘Sorguda’ isimli standı DG Arka Project’te açıldı. 40’tan fazla yapıtın olduğu stant, 12 Ekim’e kadar ziyaret edilebilir. Son devir yapıtlarında sanatçı, kozmopolit bir kentteki insan kalabalığını sorgularken hiç kimsenin göründüğü üzere olmadığına dikkat çekmek istiyor. Demir, kentin karmaşasının içinde koşturan, gürültünün içinde sessizliğe boğulmuş insan suretlerini resmettiğini belirttiği standında; susmuş, gözleri ile konuşan, kederi tasası birbirinden farklı, hayatı sorgulayan insan yüzlerini tuvaline taşıyor. Kontrast renklerin ağır kullanıldığı eserler ile izleyiciye üç boyutlu heykelsi bir görünüm hissi vermek hedefleniyor. Sanatçı, güçlü bir görsel tesir ve estetik maharetle bir yandan insanların göründüğü üzere olmadığının altını çizmek, başka yandan da hislerini ve iç dünyanı dışa vurmak istediğini belirti.

“Yetenekli ve parlak sanatkarlarımız ile dönemimizi bitirmeyi düşünüyoruz”

Açılışta konuşan standın Küratörü Zeynep Öztürk, “Sergi için 1 buçuk aydır hazırlık yapıyoruz DG Arka Project’in dönem açılışını Şahin Demir ile yaptık. Bir sene boyunca da çok kıymetli sanatkarlarımız ile çalışma fırsatı bulacağız. Dönemimizi yeniden Şahin Demir üzere başarılı bir sanatkarlarımız ile bitireceğiz. Daha başlarken bitişini konuşuyorum zira bu projeler o kadar ağır ki biz bir sergiyi açarken aslında bir sonrakinin de başlangıcını yapmış oluyoruz. DEMİR’in renkli, parlak ve canlı renklerdeki portreleriyle dönemi açmak istedik. Baktığınızda sizi keyifli eden ve heyecanlandıran tablolarıyla bir dönem açılışında bulunmak istedik. Standımızda sanatkarın 40’dan fazla yapıtı var. Hepsini tıpkı anda kullanamadığımız için stantta dönüşümlü olarak yer alacak. Sanatkarımız yaklaşık 1,5 yıldır bu stant için hazırlanıyor” dedi.

“Portrelerdeki göz bebeklerine bakrıklarında kendilerini sorgulayacaklar”

Şahin: Portre, geçmişten bugüne en uygun tabir biçimi ve irtibat aracı

Ressam Şahin Demir, “Sergimin açılışını DG Arka ailesi ile yapmak başka bir memnunluk verici. Bu standımda 40’a yakın fotoğrafım yer alıyor. Standımın küratörlüğünü Zeynep Öztürk üstlendi. Bu stant için 1,5 yıl çalıştım. Son 1,5 aydır da küratörümle çalışıyoruz. Yoğunluklu olarak portre çalıştığım için Zeynep Hanım da portrelerde ve soyutlamanın içerisinde gerçekçi gözleri gördüğünde standın ismi olan ‘Sorguda’ fikrini buldu. Benimle bu fikri paylaştığında ben de mutlaka olabilir dedim. Zira portre, geçmişten bugüne en güzel tabir biçimi ve irtibat aracı olarak rönesanstan bu yana resmediliyor. Bu nedenle bu türlü bir sonuca vardık. İstanbul’a gelişimle birlikte eşimle hayatımıza giren kızımızla birlikte fotoğraflarım daha da renklendi. Evvelki fotoğraflarım daha renksizdi ve monokrom hakimdi. İstanbul’a gelişim ve kızımla birlikte fotoğraflarım daha keyifli ve renkli oldu” dedi.

“Resimlerimde gördüğüm renk neyse onu yaptım”

Aslen Mardinli olduğunu ve 9 yıl boyunca fotoğraflarımdaki mevzunun figür olduğunu lakin fotoğraflarda bozkır renkleri hakim olduğunu belirten Şahin, “Çünkü gri bir kent olan Ankara’da 9 yıl yaşadım. Bozkır iklimle, fotoğraflarımın teması renksizdi. Hayatınızda neyi görürseniz ve yaşarsanız onu resmedersiniz ve onu renklendirmeye çalışırsınız. Benim de gördüğüm renk neyse aslında onu yaptım. Herkes yaşadığı şeyden etkilenir. Sanatkarlar da gördüğü ve yaşadığı her şeyden bir parçayı resme yansıtır. Fotoğrafta sabah kalkıp yahut akşam çalışayım üzere bir süreç ne yazık ki olmuyor. Ağırlaştırma gereken bir süreç ben çalışmalarımı ekseriyetle gece yapıyorum. O biçimde konsantre olabiliyorum. Bu saatler kendinizi daha âlâ tanımlayabildiğiniz saatler, bu nedenle daha çok yoğunlaşabiliyorsunuz. Sanatkarın en düzgün çalıştığı anlar, sakin, huzurlu olduğu anlar ve irtibatın koptuğu saatlerdir” tabirlerini kullandı.

Sergi, 12 Ekim tarihine kadar DG Arka Project’te ziyaretçilerini ağırlayacak.

 


 

“Mustafa Kemal çağırdı, geldik”; Kayıp bir neslin kıssası ‘Mübadele

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir